Der er nu lukket for ansøgninger.

Tak, til jer der har søgt!

Vigtige datoer

  • 15. august - 30. september

    Ansøgningsperiode - nu afsluttet.

  • 7. oktober - 15. november

    Du får besked om dit indhold skal med på konferencen, og indholdet fastlægges i samarbejde med sporholder.

  • 25. - 29. november

    Oplægsholdere modtager en mail fra Big Bangs bookingsystem med et personligt tilmeldingslink til konferencen.

  • 2. december

    Billetsalget åbner kl. 10.00 og programmet for Big Bang 2025 offentliggøres.

  • 19. - 20. marts

    Afholdelse af Big Bang-konferencen 2025.

Sådan foregår processen frem til konferencen

Klik på pilene for at folde hvert punkt ud, og læs dig klogere på hvert skridt i processen fra din ansøgning sendes ind, til afholdelsen af Big Bang-konferencen.

Du ansøger via formularen, som du tilgår vha. knappen øverst på denne side.

Din ansøgning skal leve op til følgende krav:

  • Indholdet skal være relevant og brugbart for undervisere i naturfag.
  • Indholdet må ikke have et kommercielt sigte.
  • Indholdet skal passe ind på et af de 11 faglige spor.

I start oktober gennemlæser og vurderer vores indholdskomite alle de indkomne ansøgninger.

Komiteen lægger vægt på, at det fremgår tydeligt, hvad deltagerne vil få ud af indholdet, og at indholdet er vedkommende og inspirerende for undervisere i naturfag – meget gerne i en sådan grad, at det kan bidrage til deltagerens egen undervisning. Derudover er det vigtigt, at du er en god formidler, der formår at fange og engagere dit publikum.  

Når alle ansøgninger er gennemgået og vurderet, får du direkte besked, om dit oplæg er optaget. Du kan forvente at få svar på dette senest i løbet af november måned – hold øje med din indbakke, og husk at tjekke spamfiltret. Hvis dit oplæg bliver optaget, får du også endeligt besked om, hvilket spor dit oplæg kommer til at høre under. Du vil blive tilknyttet en sporholder, som er din primære kontaktperson op til konferencen. 

Har du ikke hørt noget inden d. 1. december, skal du kontakte Big Bang-sekretariatet på: kontakt@bigbangkonferencen.dk

Sammen med din sporholder lægger du dig helt fast på indholdet i dit oplæg, så det matcher målgruppen. I denne proces skriver du også den endelige tekst, der kommer i programmet, antal medoplægsholdere og afklarer evt. særlige behov ved dit oplæg (fx adgang til vand, ekstra strømudtag og lign.).

Som hovedoplægsholder har du gratis deltagelse i Big Bang-konferencen begge dage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement.

OBS: Eventuelle medoplægsholdere betaler almindelig billetpris.

Vigtigt: Du vil i slutningen af november modtage en mail med en personlig invitation til, at du kan tilmelde dig konferencen. Det er vigtigt, at du tilmelder dig konferencen, så vi er sikre på, at der er plads til alle. 

Kan du ikke finde din personlige invitation til tilmelding i din indbakke, så kontakt Big Bang-sekretariatet på: kontakt@bigbangkonferencen.dk

Vigtigt: Såfremt du kun vil komme og holde dit oplæg og ikke ønsker at deltage i hele konferencen samt ikke ønsker forplejning, skal du ikke tilmelde dig, men i stedet skrive en mail til kontakt@bigbangkonferencen.dk

Kort før åbningen af billetsalget d. 2. december offentliggøres programmet på Big Bangs website i form af titel, teaser, kort beskrivelse, målgruppe og oplægsholdere. I løbet af januar-februar programlægger sporholder dit indhold med dato, tid og lokale. Dette offentliggøres også på Big Bangs website. I februar-marts bliver programmet også offentliggjort i Big Bangs app.

Du kan holde dig opdateret på, hvornår dit indhold er programsat til på Big Bangs website eller ved at kontakte din sporholder. 

VIGTIGT: Vær opmærksom på, at der kan komme ændringer til programlægningen af dit indhold, da det er et stort puslespil at få det store program til at gå op. Derfor er det en god ide, at du løbende holder dig orienteret på Big Bangs website, eller kontakter din sporholder, hvis du er i tvivl.  

Under konferencen er du i kontakt med din sporholder, som også er din kontaktperson, hvis der er noget ang. dit indhold, som du mangler eller har spørgsmål til. Du er også velkommen til at henvende dig i konferencedesken, som du finder i tjek ind-området.

Til afholdelsen af dit oplæg, workshop eller paneldebat, vil der være en sessionsleder, som står for præsentation af dig og dit indhold samt holder styr på eventuelle deltagerbegrænsninger, modererer spørgsmål og kan hjælpe med AV. 

Efter du har afholdt dit oplæg, workshop eller paneldebat, vil vi meget gerne, at du uploader eventuelle præsentationer og materialer fra dit oplæg til vores website, så deltagerne kan få glæde af det efter konferencen. 
Det gør du på www.bigbangkonferencen.dk/upload, og du kan gøre det før, under eller umiddelbart efter konferencen.

Regler for oplægsholdere på Big Bang

  • Oplægsholdere deles ind i to kategorier: hovedoplægsholdere og medoplægsholdere. 
    Hovedoplægsholder er ansvarlig for indholdet, har korrespondancen med sporholderen og koordinerer med eventuelle medoplægsholdere. Hovedoplægsholder får gratis adgang til konferencen og betalt transport. 
    Medoplægsholdere medvirker i indholdet, men har ikke kontakt til sporholder. De betaler fuld billetpris og får ikke betalt transport.
  • Der kan maksimalt være 5 oplægsholdere pr. oplæg/workshop/paneldebat. Dette er inkl. moderator til paneldebatter.
  • Oplægsholdere kan maksimalt medvirke i to oplæg/workshops/paneldebatter på konferencen.
  • Indhold i oplæg/workshops/paneldebatter må ikke have et kommercielt sigte.
  • Alle oplæg/workshops/paneldebatter skal tage udgangspunkt i et af de 11 faglige spor.
  • Oplægsholdere på Big Bang-konferencen lønnes ikke. Man deltager på frivillig basis.
  • Oplægsholdere står selv for booking og betaling af overnatning ifm. konferencen.
  • Kun oplæg modtaget via ansøgningsformularen inden deadline d. 30. september 2024 bliver taget i betragtning.

Dit oplæg skal passe til et af Big Bangs 11 spor

Big Bang-konferencen har hvert år 11 faglige temaer, som vi kalder faglige spor. Temaerne kan ændre sig hvert år. I år har vi for eksempel temaerne ‘Didaktisk forskning for praksis’, ‘Undervisning i en medialiseret verden’ og ‘Ny naturvidenskab’.
Dit oplæg, paneldebat eller din workshop skal passe til et af årets temaer.

Klik på sporets titel, og læs dig klogere på, hvilket af de 11 faglige spor passer til det indhold, du har på hjerte.

Få din fagdidaktiske forskning ud at leve i klasselokalet.

Har du lavet didaktisk forskning, der kan bruges af lærere i praksis? I samarbejde med DASERA inviterer Institut for Naturfagenes Didaktik dig til at dele dit arbejde gennem en forskningsbaseret oplæg eller workshop, som kan give lærere nye metoder eller relevant viden. Oplæggene på sporet indbyder til refleksion og diskussion, og sporet er målrettet undervisere i grundskolen og/eller på ungdomsuddannelserne.

 

Sporholder 

Karina Magnussøn Andresen

Institut for Naturvidenskabernes Didaktik

kma@ind.ku.dk

Giv inspiration til årets Naturvidenskabsfestival og dens tema.

Oplæg, der inspirerer til, hvordan man holder Naturvidenskabsfestival, hvorfor man skal holde festival, og hvilket fagligt indhold passer til årets tema: Fremtidens By. Det er eksempler på oplæg, som passer godt på spor 2.

Holder du en hands on-workshop eller et oplæg, hvor du præsenterer aktiviteter og undervisningsforløb, der passer ind i årets tema, som kan bruges, når undervisere skal planlægge Naturvidenskabsfestival, så kan dit bidrag blive optaget på spor 2.

Sporholder

Louise Lund Bækgaard

Astra

llb@astra.dk

Del din viden, om hvordan den nye medievirkelighed ændrer vilkår for elever og undervisning på godt og ondt.

Den nye medievirkelighed ændrer både dannelsesmål og betingelser for undervisningen. For hvad skal man kunne i en verden med internet, SoMe og AI som konkurrerende informationskilder?

Har du erfaringer med, hvordan man fanger og fascinerer elever, der allerede har set alting digitalt, i hyperspeed og med egen stopknap? Har du viden om, hvordan den nye medievirkelighed på godt og ondt ændrer midler i og vilkår for undervisningen? Eller har du holdninger til, hvad medialisering betyder for fagdidaktisk forskning? Så vil vi gerne høre fra dig på spor 3.

 

Sporholder 

Magnus Boye

Institut for Naturfagenes Didaktik

mbb@ind.ku.dk

Hvordan fastholder og understøtter vi de nysgerrige og interesserede elever i den daglige undervisning? Del dine oplevelser med andre engagerede undervisere, der brænder for at skabe trivsel og succes for alle elever.

Workshop og oplæg, der deler praksiserfaringer fra skoler og eksterne undervisningsmiljøer om emner, koncepter og metoder til at motivere og stimulere skolens nysgerrige, interesserede, talentfulde og/eller højtbegavede elever. 

I 2025 er der specielt fokus på oplæg og workshops om undervisningsdifferentiering og højtbegavede elever i den daglige undervisning. 

Del dine praksiserfaringer med andre undervisere, der ønsker at fremme trivsel og succes for alle elever!

 

Sporholder

Maya Camilla Høffding Nissen

Astra

mhn@astra.dk

Del din ekspertise, og inspirér andre til at rykke naturfagsundervisningen uden for klasselokalet.

Del dine værdifulde erfaringer og viden om, hvordan undervisning i naturfagene kan foregå udenfor. Hvis du har praktisk erfaring med udeskole, forskningsindsigter eller erfaring fra eksterne læringsmiljøer inden for naturfag/naturvidenskab i naturen, inviterer vi dig til at melde din udendørs workshop ind på spor 5. 

Alle workshops på dette spor bliver afholdt udenfor i Friluftsrådets lavvu. Det gør, at vi ikke kan stille en projektor til rådighed, og rammerne indbyder primært til et kort oplæg efterfulgt af øvelser og hands on-aktiviteter. Lavvuen som ramme giver mulighed for interaktive og engagerende præsentationsformer for op til 50 deltagere.

Sporholder

Karen Præstegaard Hendriksen

Friluftsrådet

kph@friluftsraadet.dk

Samarbejdspartner

Thomas Ziegler Larsen

Naturcenter Amager Strand

tl@skoletjenesten.dk

Del din erfaring, og klæd lærere på til inspirerende undervisning i bæredygtighed.

Bæredygtighed er et komplekst begreb, som rummer et væld af paradokser, når det tages op i undervisningen. En bæredygtig livsstil stiller store krav til os mennesker, og derfor stiller det også store krav til lærere og undervisere, der skal klæde nutidens børn og unge på til en grøn og bæredygtig fremtid. 

Har du erfaring med eller viden om, hvordan lærere kan inddrage grøn omstilling og bæredygtighed i undervisningen? Så meld dig som oplægsholder på Friluftsrådets spor 6.

 

Sporholder

Karen Præstegaard Hendriksen

Friluftsrådet

kph@friluftsraadet.dk

Naturfagligt indhold styrkes gennem samarbejde mellem fagene og fokus på overgange. Del dine STEM-erfaringer.


Elever opnår ofte en større forståelse af naturfagligt indhold, når det suppleres med andre faglige discipliner, fx sprog, design, håndværk, mad, teknologi, innovation, matematik mv. Del dit projekt, dine undervisningseksempler eller dit særlige bidrag til faggrænseoverskridende naturfagsundervisning.
Indholdet bør inddrage to eller flere elementer fra STEM-området (Science, Teknologi, Engineering og Matematik) og må gerne have den problemløsende undervisning som omdrejningspunkt.

 

Sporholdere

Anette Vestergaard Nielsen

CFU

avni@kp.dk

Del din forskning eller den nyeste viden inden for dit fagområde med engagerede undervisere i naturfaglige områder.    

På spor 8, Ny naturvidenskab, præsenterer vi oplæg fra forskere inden for det naturvidenskabelige område. Her har du mulighed for at dele din forskning eller den nyeste viden inden for dit fagområde med deltagerne på Big Bang. Vi tilbyder deltagerne faglig forkælelse, inspiration og en mulighed for at møde eksperter og førende forskere fra naturvidenskabens verden.  

 

Sporholder:

Karsten Madsen

Statens Naturhistoriske Museum

karsten.madsen@snm.ku.dk

Del dine erfaringer med enten at undervise undersøgelsesbaseret eller udvikle undersøgelsesbaserede forløb.

På spor 9 kan du dele erfaringer med at undervise i eller udvikle undersøgelsesbaserede forløb, hvor elever undersøger en problemstilling med naturvidenskabelige metoder. Forløbet kan foregå i naturfagslokalet, uderummet, et eksternt læringsmiljø eller andet. Alle undersøgelsesbaserede forløb er velkomne. 

Der vil især være fokus på forløb, der tager udgangspunkt i virkelighedsnære problemstillinger i øjenhøjde med eleverne. Fortæl også om, hvordan du har oplevet elevernes motivation og udvikling af naturfaglig kompetence og dannelse.

 

Sporholder

Nana Quistgaard

LIFE

naq@life.dk

&

Lars Mørch

LIFE

lrm@life.dk

Flere skoler samarbejder med virksomheder i deres undervisning. Juniormesterlære og erhvervspraktik er blevet en del af grundskolen. Gymnasierne efterspørger mere praktisk undervisning. Har du gode erfaringer med skolevirksomhedssamarbejde? Del din viden på dette spor.

Du underviser i grundskolen eller på gymnasiet og har erfaring med at inddrage en virksomhed i din undervisning. Du har erfaring med skolevirksomhedssamarbejde som konsulent, projektleder eller projektmedarbejder, eller du forsker i samarbejdet mellem skoler og virksomheder. Del din viden og erfaring på spor 10!

Her undersøger vi, hvad der sker, når skoler og virksomheder arbejder sammen. Vi sætter også fokus på, hvordan juniormesterlære og erhvervspraktik er kommet for at blive i grundskolen. 

Har du gode bud på, hvordan vi gør undervisningen mere praksisnær? Har du et godt eksempel på et undervisningsforløb, der byder til samarbejde med en virksomhed?

Vi glæder os til at høre fra dig!

Sporholder: 

Kasper Vejlgaard

Naturvidenskabernes Hus

KV@nvhus.dk

Del dine pædagogiske og didaktiske overvejelser, der knytter sig til naturfagsundervisningen i eksterne læringsmiljøer.

Som oplægsholder skal dit oplæg, workshop eller paneldebat tage udgangspunkt i den undervisning, der finder sted i eksterne læringsmiljøer. Vi er interesserede i, hvordan undervisningen i det eksterne læringsmiljø didaktiseres, så eleverne oplever det som relevant. 

Vi ønsker os oplæg og særlig praktiske workshops, der tager udgangspunkt i konkrete projekter og samarbejder mellem skole og eksternt læringsmiljø. Det er vigtigt for os, at deltagerne kan bruge viden fra oplægget i deres egen praksis uden at være afhængige af et bestemt eksternt læringsmiljø.

 

Sporholder

Lars Volf

Skoletjenesten

lvj@skoletjenesten.dk

Få svar på dine spørgsmål

Find svar herunder, eller kontakt Big Bang-sekretariatet:

kontakt@bigbangkonferencen.dk

+45 24 59 44 54

På Big Bang-konferencen deltager lærere, undervisere, formidlere, kommunale naturfagskoordinatorer, skoleledere, erhvervsfolk og andre naturfagsinteresserede fra hele Danmark. 
Der er deltagere fra alle uddannelsesniveauer, helt fra dagtilbud til gymnasier, EUD, professionsuddannelser og efter- og videreuddannelser. 

Der er flest deltagere fra grundskoleniveau, men stadigt flere deltagere fra både dagtilbud, gymnasier m.v. strømmer til hvert år.  

I din ansøgning kan du vælge mellem følgende primære målgrupper: 

  • Dagtilbud
  • Grundskole 0. – 3. klasse
  • Grundskole 4. – 6. klasse
  • Grundskole 7. – 10. klasse
  • Grundskole 0. – 10. klasse
  • Gymnasiale uddannelser
  • EUD
  • Videregående uddannelse
  • Kommunale naturfagskoordinatorer
  • Undervisere i eksterne læringsmiljøer

 

Det er vigtigt, at dit indhold er skarpt vinklet mod den målgruppe, du vælger, så vær kritisk, og stil skarpt, når du vælger målgruppe, og formuler indholdet derefter.

Ja, du kan ansøge om at deltage med maks. to oplæg, workshops eller paneldebatter.

Får du optaget mere end et oplæg/workshop/paneldebat på konferencen, skal du dog indstille dig på at være fleksibel ift. programlægningen af din medvirken, da det er et stort puslespil at få til at gå op. 

Som udgangspunkt skal du kun holde dit oplæg en gang i løbet af konferencen.

I særlige tilfælde – eller ved oplæg/workshops som antages at blive meget populære – kan sporholder bede oplægsholderen afholde oplægget mere end en gang i løbet af konferencen. Dette aftales i så fald direkte mellem sporholder og oplægsholder. 

Når dit oplæg er optaget på konferencen, vil du i slutningen af november modtage en mail med en personlig invitation til, at du kan tilmelde dig konferencen. Det er vigtigt, at du tilmelder dig konferencen, så vi er sikre på, at der er plads til alle. 

Kan du ikke finde din personlige invitation til tilmelding i din indbakke, så kontakt Big Bang-sekretariatet på: kontakt@bigbangkonferencen.dk.

Som hovedoplægsholder har du gratis deltagelse i Big Bang-konferencen begge dage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement.

OBS: Eventuelle medoplægsholdere betaler almindelig billetpris.

Vigtigt: Såfremt du kun vil komme og holde dit oplæg og ikke ønsker at deltage i hele konferencen samt ikke ønsker forplejning, skal du ikke tilmelde dig, men i stedet skrive en mail til kontakt@bigbangkonferencen.dk

Som udgangspunkt er det kun den primære oplægsholder – hovedoplægsholderen –  der får gratis deltagelse på konferencen. Medoplægsholdere betaler almindelig billetpris. 

OBS: Ved paneldebatter får alle deltagende oplægsholdere gratis deltagelse.

Ja, hovedoplægsholdere får betalt transport én gang til og fra konferencen. 

Hovedoplægsholdere sørger selv for transporten og får beløbet refunderet efter konferencen. 

Refunderingsprocessen forløber sådan, at oplægsholder modtager transport-refunderingsformularen via mail, kort efter konferencen er slut. Oplægsholder udfylder formularen, som indsendes til Big Bang-sekretariatet, hvorefter pengene udbetales. 
Oplægsholder kan forvente at få beløbet refunderet 6-8 uger, efter formularen er indsendt. 

Medoplægsholdere betaler selv for transporten.

Som hovedoplægsholder på Big Bang-konferencen får du gratis deltagelse på begge konferencedage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement med treretters menu onsdag aften. 

Medoplægsholdere betaler fuld billetpris, der inkluderer fuld forplejning og aftenarrangement.

Vigtigt: Oplægsholder står selv for booking og betaling af eventuel overnatning under konferencen. 

Nej, oplægsholdere får ikke betaling for at holde oplæg, workshops eller paneldebatter på Big Bang-konferencen. 
Til gengæld får hovedoplægsholderne gratis deltagelse på begge konferencedage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement. 

Sporholderen er den person, der er overordnet ansvarlig for det faglige indhold og programlægningen af oplæg/workshops/paneldebatter på det enkelte spor. 

Hvis dit oplæg/workshop/paneldebat skal med på konferencen, vil du modtage en mail med info om, hvilket spor dit indhold er blevet optaget på, og hvem din sporholder er. 

Du kan læse dig klogere på de faglige spor og finde navn og kontaktoplysninger på sporholderne ved at klikke her

Oplægslokalerne på Odense Congress Center kan deles ind i tre overordnede kategorier: 

  • Standard oplæg- og workshoplokaler 
  • Planetlokaler
  • Speciallokaler: Mobil Laboratoriet og Lavvuen

 

I alle lokaler, med undtagelse af Lavvuen,  vil der være AV-udstyr med skærm, projektor og pointer, adgang til strømstik og højttalere.

Se billeder af lokalerne her

 

Standardlokalerne varierer i størrelse og kan rumme mellem 25 – 750 deltagere. Bordopstillingen er enten i stolerækker, skoleborde-opstilling (rækker med borde og stole bagved) eller gruppeborde-opstilling med plads til ca. 6 personer i hver gruppe. Bordopstillingen bestemmes efter hvilken type af indhold, der er programsat mest af i lokalet.  
Standardlokalerne er fordelt rundt på kongrescentret og hedder enten et fynsk bynavn, fx ‘Middelfart’, eller har et talnavn, fx ‘Lokale 26’. 
Enkelte af standardlokalerne kan delvist mørklægges. Ingen af standardlokalerne har adgang til vand/afløb eller laboratoriefaciliteter. 

 

Planetlokaler er opbyggede, oppustelige iglo-formede lokaler. Planetlokalerne varierer i størrelse og kan rumme mellem 60 – 80 deltagere. Bordopstillingen er enten i stolerækker eller gruppeborde-opstilling med plads til ca. 6 personer i hver gruppe. Bordopstillingen bestemmes efter hvilken type af indhold, der er programsat mest af i lokalet.

Nogle af planetlokalerne vil være indrettet til workshoplokaler med adgang til ekstra strøm, vand og afløb mm. 
Alle planetlokaler er navngivet efter planeter, fx ‘Mars’.

 

Speciallokalerne Mobil Laboratoriet og Lavvuen er eksterne lokaler, der ligger udenfor på Odense Congress Center. 

 

Mobil Laboratoriet er en lastbil indrettet som klasselokale med laboratoriefaciliteter. Her er der adgang til vand og afløb, AV-udstyr med skærm, projektor og pointer samt diverse laboratorieudstyr. Mobil Laboratoriet har plads til ca. 28 deltagere. 

 

Lavvuen er et stort tipi-telt, som er indrettet med et lille bålfad samt borde-bænkesæt beklædt med skindtæpper. Der er varme på i teltet, men det er en god idé at tage en jakke på derud. I Lavvuen foregår mest oplæg og workshops med fokus på  udeundervisning og bæredygtighed. OBS: Der er IKKE adgang til AV udstyr, ingen skærm eller projektor. Der vil dog være en flipover og tuscher til rådighed. 
I Lavvuen er der plads til ca. 56 deltagere.

Til afholdelsen af dit oplæg, workshop eller paneldebat vil der være en sessionsleder, som står for præsentation af dig og dit indhold samt holder styr på eventuelle deltagerbegrænsninger, modererer spørgsmål og kan hjælpe med AV. 

Der vil være enkelte lokaler, hvor du kan få opbevaret dine materialer under konferencen. Lokalerne er ikke aflåst, så har du særligt værdifulde materialer, kan du kontakte Big Bang-sekretariatet på kontakt@bigbangkonferencen.dk og høre, om det er muligt at få materialet opbevaret i et aflåst rum. 

Du har som udgangspunkt adgang til dit oplægslokale 10 minutter før dit oplæg/workshop/paneldebat skal afholdes. På den tid skal du kunne nå at sætte dine ting op. 
Har du meget, der skal klargøres til oplægget, kan du aftale med din sporholder, om du kan få hjælp til opstillingen, eller programsat dit oplæg til at starte efter en længere pause, så du har ekstra tid til opstillingen.  

Efter du har afholdt dit oplæg, workshop eller paneldebat, vil vi meget gerne have, at du uploader eventuelle præsentationer og materialer fra dit oplæg til vores website, så deltagerne kan få glæde af det efter konferencen. 
Det gør du på www.bigbangkonferencen.dk/upload, og du kan gøre det før, under eller umiddelbart efter konferencen.

Hver session varer 40 minutter. En dobbeltsession varer 80 minutter plus en pause på 20 minutter. 

Bliv oplægsholder på
Danmarks største naturfagskonference

Del din viden og erfaring med fagfæller fra hele naturfagsdanmark ved at afholde et oplæg, en workshop eller en paneldebat.
Du kan ansøge om at blive oplægsholder fra d. 15. august – 30. september 2024.

Hvorfor blive oplægsholder?

Som oplægsholder på Big Bang-konferencen får du en unik mulighed for at dele din viden med fagfæller og naturfagsentusiaster fra hele Danmark.

Hvad får du ud af det?

Se videoen og bliv klogere på, hvad du får ud af at være oplægsholder på Big Bang.

Hvem kan blive oplægsholder?

Forskere, naturfagsvejledere, undervisere – alle med relevant viden inden for naturvidenskabelig undervisningspraksis og didaktik. Dit oplæg kan handle om alt fra specialiseret didaktisk forskning til erfaringer fra et udeskoleinitiativ. Intet er hverken for stort eller for småt. Indholdet skal passe til et af de faglige spor, som du kan blive klogere på her ➜

Hvad er Big Bang-konferencen?

Big Bang er Danmarks største naturfagskonference for alle, der underviser, formidler eller forsker inden for naturvidenskab. Konferencen samler over 1.800 deltagere årligt til to dages faglig forkælelse fyldt med spændende oplæg, workshops, paneldebatter, keynote speakers, udeområde og en summende messestemning. Læs mere her ➜

Skal vi sende dig en påmindelse?

Er du interesseret i at blive oplægsholder på Big Bang 2025, men passer det dig dårligt at ansøge lige nu? Skriv din e-mail i feltet nedenfor. Så sender vi dig et par påmindelser.

Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content