Spor 9

UNDERSØGELSESBASERET UNDERVISNING I PRAKSIS

Undersøgelsesbaserede undervisningsformer rummer et stærkt potentiale for at motivere eleverne og for at vise elementer af naturvidenskabelig praksis. Men undervisere oplever en række forskelligartede barrierer i arbejdet med undersøgelsesbaserede metoder. På dette spor kan du blive inspireret af og sparre med undervisere og udviklere af undervisning med afsæt i konkrete undervisningsforløb for grundskoler og gymnasier.
På spor 9 kan du opleve følgende oplæg:
  • Lad os tage matematikbrillerne på! v. Mads Friis Frand-Madsen
  • Erfaringer med observationskompetencen v. Helle Kruse Krossá
  • Sciencepædagogik – debat om muligheder v. Thorleif Frøkjær
  • Eksplorative gymnasieforløb via kilder v. Henrik Kragh Sørensen
  • Lærerens rolle i Mikroforsker v. Kari Hald
  • Naturfaglig kompetence via gamification v. Jacob Sherson
  • Naturfag på hovedet v. Jannick Smedegaard
  • Forskerdata.dk i undersøgelsesbaseret læring v. Marie Rathcke Lillemark
  • Det eksperimentelle fang v. Jesper Munk Jensen
  • Undersøgelser i naturfag favner bredt – lær at skelne v. Christina Frausing Binau
  • Integrer naturfag i tværfaglige projektforløb med LEAPS v. Stian Rasmussen
  • Hverdagsfysik v. Søren Storm
  • Praktisk undersøgende arbejde via læringsspil v. Jesper Bruun

Sporansvarlig

Lars Mørch, lrm@life.dk eller +45 25 23 15 23

Nana Quistgaard, naq@life.dk eller +45 22 31 82 17

Arrangør

LIFE

KONTAKT

Big Bangs sekretariat
+45 24594454

kontakt@bigbangkonferencen.dk 
CVR: 32509444
EAN: 5798000560789

Big Bangs bobler

Få et værksted

Har du en idé til et spændende hands-on værksted? Så er det nu, du skal ansøge om at få et værksted til Big Bang 2021.

Deadline er d. 1. november 2020.