Spor 9

UNDERSØGELSESBASERET UNDERVISNING I PRAKSIS

Undersøgelsesbaserede undervisningsformer rummer et stærkt potentiale for at motivere eleverne og for at vise elementer af naturvidenskabelig praksis. Men undervisere oplever en række forskelligartede barrierer i arbejdet med undersøgelsesbaserede metoder. På dette spor kan du blive inspireret af og sparre med undervisere og udviklere af undervisning med afsæt i konkrete undervisningsforløb for grundskoler og gymnasier.
På spor 9 kan du opleve følgende oplæg:
  • Lad os tage matematikbrillerne på! v. Mads Friis Frand-Madsen
  • Erfaringer med observationskompetencen v. Helle Kruse Krossá
  • Sciencepædagogik – debat om muligheder v. Thorleif Frøkjær
  • Eksplorative gymnasieforløb via kilder v. Henrik Kragh Sørensen
  • Lærerens rolle i Mikroforsker v. Kari Hald
  • Naturfaglig kompetence via gamification v. Jacob Sherson
  • Naturfag på hovedet v. Jannick Smedegaard
  • Forskerdata.dk i undersøgelsesbaseret læring v. Marie Rathcke Lillemark
  • Det eksperimentelle fang v. Jesper Munk Jensen
  • Undersøgelser i naturfag favner bredt – lær at skelne v. Christina Frausing Binau
  • Integrer naturfag i tværfaglige projektforløb med LEAPS v. Stian Rasmussen
  • Hverdagsfysik v. Søren Storm
  • Praktisk undersøgende arbejde via læringsspil v. Jesper Bruun

Sporansvarlig

Lars Mørch, lrm@life.dk eller +45 25 23 15 23

Nana Quistgaard, naq@life.dk eller +45 22 31 82 17

Arrangør

LIFE

FØLG BIG BANG

KONTAKT

Big Bangs sekretariat
+45 24594454

kontakt@bigbangkonferencen.dk 
CVR: 32509444
EAN: 5798000560789

Big Bangs bobler

Få et værksted

Har du en idé til et spændende hands-on værksted? Så er det nu, du skal ansøge om at få et værksted til Big Bang 2021.

Deadline er d. 1. november 2020.

Har du noget på hjerte, og har du lyst til at være oplægsholder?

Så er det lige nu, du skal ansøge om at afholde et oplæg, en workshop eller paneldebat på Big Bang 2021. Ansøgninger skal tage udgangspunkt i et af de 11 spor.

Deadline er d. 30. september 2020.