Kære værkstedsholder
Vi glæder os til at se dig på Big Bang-konferencen d. 19. - 20. marts 2025.
Denne side indeholder vigtige informationer om bl.a. opsætning, fragt, transport, tilkøb mm., så du har den
information, du skal bruge for at få den bedste oplevelse som værkstedsholder på Big Bang-konferencen 2025.
SIDEN OPDATERES LØBENDE.
Placering af dit værksted
Når du tilmelder dig konferencen, får du mulighed for at ønske, hvor du gerne vil have dit værksted placeret. Værkstederne er fordelt efter først-til-mølle princippet, efter de ønsker der er meldt ind, da du tilmeldte værkstedet.
Du kan se hvor dit værksted er placeret ved at tjekke dit standnummer i udstilleroversigten, og sideholde det med standplanen.

Fortæl, at du kommer på Big Bang
Nedenfor finder du en png-fil med et e-mail banner, der fortæller, at du er udstiller på Big Bang-konferencen 2025.
Banneret er til fri afbenyttelse.
Vigtige datoer og deadlines
25. nov - 1. dec.
Værkstedsholdere modtager en mail fra Big Bangs bookingsystem med link til officiel tilmelding til konferencen.
24. januar
Værkstedsholdere modtager mail fra teknik@occ.dk med log-in til webshop.
21. februar
DEADLINE FOR: Tilkøb til værkstedet i webshop, Valg af bord- og stoletype, Bestilling af udsmykning (bannere m.m.) OBS: Er der problemer med at nå denne deadline, så kontakt teknik@occ.dk direkte.
21. februar
DEADLINE FOR: Indsendelse af grafiske filer til udsmykning (bannere m.m.), hvis bestilt gennem Odense Congress Centers webshop.
28. februar
DEADLINE FOR: Upload af standbeskrivelse, logo, præmiedonationer m.m.
11. marts
DEADLINE FOR: Booking af fragt af messegods til og fra konferencen ved ST Messelogistik
19. mar. - 20. mar.
Afholdelse af Big Bang-konferencen 2025.
Indhold og tilkøb til dit værksted
Et værksted inkluderer:
- Konferencegebyr og fuld forplejning for 1 person
- Bart areal på gulv med bagside op ad væg behængt med molton
- 1 stk. alm bord
- 2 stk. alm. stole
- 1 stk. 230V gulvmonteret strømstik inkl. frit forbrug
- Trådløs internetforbindelse
OBS:
- Du må ikke tilkøbe eller medbringe egen standvægge.
- Roll-ups er tilladt.
- Det er muligt at hænge plakater og lign op på bagvæg behængt med molton.
- Møbelpakke med 1 alm. bord og 2 alm. stole kan udskiftes med. møbelpakke med 1 højbord og 2 barstole, efter behov. Du kan også helt fravælge møbelpakken.
Værkstedsholdere kan tilkøbe møbler, udsmykning, teknik og andet inventar gennem Odense Congress Centers webshop.
Bemærk, at det ikke er muligt eller tilladt at tilkøbe eller medbringe standvægge.
Sådan foretager du tilkøb
Som værkstedsholder vil du modtage en mail fra teknik@occ.dk med login til Odense Congress Centers webshop. Her kan du se og købe møbler og andet tilbehør til din stand – undtagen standvægge.
OBS: Nogle mails udsendt fra Odense Congress Center bliver sorteret fra som spam. Husk derfor at tjekke dit spam-filter.
Du betaler selv for alle tilkøb. Alt bestilt inventar vil stå klar på standen, når du ankommer. Ligeledes skal du blot lade det blive stående på standen, når du forlader den om torsdagen.
OBS: Alle spørgsmål til tilkøbsmuligheder, opbygning af stand og praktik herom, skal henvendes til Projektkoordinator på Odense Congress Center Jane Bang Møller på mail: jbm@occ.dk.
Borde- og stoletyper
Som standard medfølger 1 alm. cafébord og 2 alm. lave skalstole til dit værksted. Ønsker du at bytte disse ud med 1 højbord og 2 barstole eller helt at fravælge møbler på standen, skal dette meldes til sekretariatet på: kontakt@bigbangkonferencen.dk.
Ekstra udstiller-billetter
Når man tildeles et gratis værksted, medfølger 1. stk. billet til konferencen. Hvis I vil stå mere end en person på værkstedet, skal der tilkøbes ‘Ekstra udstiller’-billetter.
Fragt, tariffer og levering med ST Messe Logistik
DEADLINE D. 11. MARTS
Odense Congress Center tilbyder mulighed for fragt af gods både til og fra konferencen. Alt fragt til og fra konferencen skal aftales med Steen Thorvaldsson fra ST Messe Logistik.
KONTAKT ST MESSELOGISTIK: ST Messe Logistik kan kontaktes direkte på: messe@stml.dk / +45 22968183.
Modtagelse af gods
Odense Congress Center er klar til at modtage materiale fra mandag den 17. marts kl. 08.00.
OBS: Gods leveret før 18. marts uden aftale med Steen Thorvaldsen kan blive afvist.
ADRESSERING PÅ GODS:
Når du sender materiale, er det meget vigtigt, at det er adresseret korrekt:
Odense Congress Center,
Big Bang, Hal A
Ørbækvej 350
DK-5220 Odense SØ
Dit firmanavn,
Dit standnr.
Kontaktperson, samt telefonnummer på kontaktpersonen.
Andre services
ST Messe Logistik tilbyder også følgende services:
- Transport til og fra Big Bang 2025 (bestil senest d. 11. marts)
- Af- og pålæsning m./truck
- Modtagelser af øvrigt gods til Big Bang 2025
- Opbevaring af tom emballage
- Mandskabsassistance
- Vareforsikring
Datoer og deadlines for ST Messelogistik
- Booking af transport til og fra messen: SENEST 11. MARTS 2024 Kl. 16.00
- Afhentning af messegods med levering samme dag: FREDAG D. 14. MARTS OG MANDAG D. 17. MARTS
- Returkørsel fra messen: FREDAG D. 21. MARTS OG MANDAG D. 24. MARTS (andre datoer kan aftales)
Opsætning og Teknisk Service
Du kan opsætte din messestand i følgende tidsrum:
- Tirsdag d. 18. marts kl. 12.00 – 20.00
- Onsdag d. 19. marts kl. 07.00 – 10.30 (kun gods, som kan komme ind ad almindelig dobbeltdør)
I tidsrummene for opstillingen vil der være åbent i Odense Congress Centers service center for udstillere: Teknisk Service. Her kan du finde gratis kaffe og kildevand samt salg af sodavand og snacks. I Teknisk Service kan du købe diverse varer, som du skulle have glemt, og det er også muligt at printe mod betaling. Du kan også henvende dig til Teknisk Service, hvis du har spørgsmål angående dine tilkøb og lignende. Teknisk Service ligger i gangen mellem Hal A og Hal C.
Åbningstider for Teknisk Service
Tirsdag d. 18. marts: 12.00 – 18.00
Onsdag d. 19. marts: 07.00 – 18.00
Torsdag d. 20. marts: 08.00 – 17.00
Af- og pålæsning
Nedenfor finder du et kort over kørsel til og fra Odense Congress Center samt af- og pålæsning med stort og almindelig gods.
Hvis du kommer med stort gods, som ikke kan være på en palle, skal du benytte porten.
OBS: Port A kan KUN benyttes tirsdag d. 18. marts kl. 12.00 – 20.00
Ankomst og parkering
Der er 1.900 gratis parkeringspladser ved Odense Congress Center samt 26 ladere til elbiler. Se parkeringsoversigt på kortet “Kørsels- og parkeringsvejledning”.
Praktiske oplysninger
Indtjekning på konferencen foregår i Vandrehal 1.
Deltagere på konferencen tjekker ind onsdag d. 19. marts fra kl. 08.30 – 10.00
Udstillere tjekker ind onsdag d. 19. marts fra kl. 10.00 – 11.00.
Gæster eller ekstra udstillere, der ankommer senere, kan altid tjekke ind i konferencedesken i Vandrehal 1.
Alle værksteder og messestande er samlet i én hal (Hal A) i midten af Odense Congress Center. I midten af hallen har vi arrangeret et loungeområde, hvor deltagerne har mulighed for afslapning og snak, mens resten af hallen vil være en blanding af kommercielle messestande og hands-on værksteder.
Din frokost skal du afhente i forplejningshallen, hvor der vil være opstillet madboder med forskellige menuer.
Frokosttider:
Onsdag d. 19. marts: kl. 12.00 – 14.20
Torsdag. d. 20. marts: kl. 11.40 – 14.00
Messens åbningstider for deltagere:
Onsdag d. 19. marts: kl. 11.00 – 18.00
Torsdag d. 20. marts: kl. 09.45 – 15.00
Bemærk at messe- og værkstedsområdet vil være lukket og aflåst under aftenarrangementet, som finder sted onsdag d. 19. marts fra kl. 18.15.
Onsdag i tidsrummet 17.00 – 18.00 er der kun et par enkelte netværksmøder på programmet, så i dette tidsrum vil der være god mulighed for deltagerne at besøge messe- og værkstedsområdet, hvilket de også bliver opfordret til på vores app og infoskærme.
Du er derfor velkommen til at skrue særligt op for aktiviteterne i dette tidsrum.
Big Bang dækker ikke overnatning i forbindelse med konferencen. Du skal selv sørge for overnatning, hvis det er nødvendigt.
Værkstedsholdere får betalt transport én gang til og fra konferencen. Værkstedsholder sørger selv for transporten, og får beløbet refunderet efter konferencen.
Refunderingsprocessen forløber sådan, at værkstedsholder modtager transport-refunderingsformularen via mail kort efter konferencen er slut, værkstedsholder udfylder formularen som indsendes til Big Bang-sekretariatet, hvorefter pengene udbetales.
Værkstedsholder kan forvente at få beløbet refunderet 3-6 uger efter formularen er indsendt.
Medværkstedsholdere betaler selv for transporten.
Konkurrence og præmiedonationer
Igen i år laver vi en konkurrence på årets Big Bang-konference, hvor præmierne bliver sponsoreret af messen og værkstederne. Derfor vil vi spørge dig, om I har lyst til at donere en eller flere præmier? Antal og størrelse er underordnet, og alt er velkomment.
Hvis I har lyst til det, og du ikke allerede har udfyldt info om din præmie i reklameformularen, skal du skrive til Nina Scheel på nsl@astra.dk og oplyse, hvad I gerne vil donere – og medsend gerne et billede.
Jeres logo samt billede af præmien vil komme på vores hjemmeside og app, samt på slides under aftenarrangementet, hvor vinderne offentliggøres.
Regler og retningslinjer
Vi beder dig venligst læse regler og retningslinjer for messedeltagelse i Odense Congress Center her.
Nedtagning
Nedtagning sker:
Torsdag d. 20. marts fra kl. 15.00 – 22.00
Teknisk service er åbent fra 08.00 – 17.00
Det er muligt at arrangere fragt. Dette skal aftales inden konferencen med Steen Thorvaldsson fra ST Messe Logistik. Læs mere om fragt og booking under “Fragt, levering og tariffer med ST Messelogistik” længere oppe på siden.
Det er vigtigt, at du fjerner alle dine medbragte ting fra standen, også affald. Det eneste, som skal blive på standen, er alt Odense Congress Centers inventar, og hvis du har tilkøbt inventar igennem Odense Congress Center.
Kontakt
Ved spørgsmål til din medvirken som værkstedsholder:
Anette Vestergaard, Værkstedskoordinator, avni@kp.dk, +45 42707530
Ved tekniske spørgsmål, tilkøb og opbygning:
Jane Bang Møller, Projektkoordinator, Odense Congress Center:jbm@occ.dk, +45 21241179
Ved spørgsmål om fragt og levering:
Steen Thorvaldsson, ST Messe Logistik: messe@stml.dk / +45 22968183
Ved spørgsmål ang. Big Bang, tilmelding, standplaner mm.:
Louise Stoholm, Koordinator, Big Bang: lsc@astra.dk, +45 2459 4454
Ved oplysninger om præmiedonationer, billeder af stand, standbeskrivelser m.m:
Nina Scheel, Konferencemedhjælper, Big Bang: nsl@astra.dk
Få svar på dine spørgsmål
Find svar herunder eller Kontakt Big Bang-sekretariatet
kontakt@bigbangkonferencen.dk
+45 24 59 44 54
På Big Bang-konferencen deltager lærere, undervisere, formidlere, kommunale naturfagskoordinatorer, skoleledere, erhvervsfolk og andre naturfagsinteresserede fra hele Danmark.
Der er deltagere fra alle uddannelsesniveauer, helt fra dagtilbud til gymnasier, EUD, professionsuddannelser og efter- og videreuddannelser.
Der er flest deltagere fra grundskoleniveau, men stadigt flere deltagere fra både dagtilbud, gymnasier m.v. strømmer til hvert år.
Ja, det er muligt at tilkøbe ekstra inventar til dit værksted gennem Odense Congress Centers webshop.
Du får adgang til webshoppen gennem en mail med log-in, som bliver tilsendt værkstedsholderne fra Odense Congress Center.
Det eneste du ikke kan tilkøbe som værkstedsholder, er standvægge. Ej heller må du medbringe dem hjemmefra.
Du betaler selv for alle tilkøb. Alt bestilt inventar vil stå klar på standen, når du ankommer.
Ligeledes skal du blot lade det blive stående på standen, når du forlader den om torsdagen.
Mangler du småt inventar eller udstyr på dagen som fx. forlængerledninger el. lign., kan det købes i Teknisk Service i Vandrehal 2.
OBS: Nogle mails udsendt fra Odense Congress Center bliver sorteret fra som spam. Husk derfor at tjekke dit spam-filter.
Ja, værkstedsholdere kan medbringe eget inventar undtagen standvægge. Læs mere om fragt og logistik under ‘Hvordan foregår fragt til og fra konferencen?’.
Skal I stå flere personer på værkstedet, skal der tilkøbes ‘Ekstra udstiller’-billetter. Billetsalget åbner d. 2. december 2024 kl. 10.00.
Der medfølger 1 billet til konferencen i et værksted.
I messehallen (Hal A) på Big Bang-konferencen blander vi kommercielle messestande med interagerende ‘værksteder’.
- Messestande må sælge og promovere kommercielt materiale og har ingen begrænsninger ift. opsætning og tilkøb. Messestande betaler en kvadratmeterpris og kan tilkøbe lounge-placering.
- Værksteder må ikke have et kommercielt sigte, og skal kunne tilbyde deltagerne at afprøve aktiviteter og materialer, som de efterfølgende gratis kan tilgå.
Værksteder ansøger om deltagelse og får tildelt et bart areal på gulvet i messehallen uden standvægge samt et bord og 2 stole gratis. Værksteder må ikke tilkøbe eller medbringe egne standvægge.
Med til værkstedet følger 1 billet til deltagelse på begge konferencedage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement med 3-retters menu onsdag aften.
Skal I stå flere personer på værkstedet, skal der tilkøbes ‘Ekstra udstiller’-billetter. Billetsalget åbner d. 2. december 2024 kl. 10.00.
Med til dit værksted følger 1 billet til deltagelse på begge konferencedage inkl. fuld forplejning og aftenarrangement med 3-retters menu onsdag aften.
Vigtigt: Værkstedsholdere står selv for booking og betaling af eventuel overnatning under konferencen. Big Bang-konferencen har fordelsaftaler med en række hoteller i Odense og omegn. Læs mere om dem og booking under ‘Praktisk info’ – ‘Overnatning’.
Info følger.