Kære messeudstiller

Vi glæder os til at se dig på Big Bang-konferencen d. 19. - 20. marts 2025

Denne side indeholder vigtige informationer om bl.a. tilkøb, opsætning, fragt mm., så du har den
information, du skal bruge for at få den bedste oplevelse som messeudstiller på Big Bang-konferencen 2024. 

SIDEN OPDATERES LØBENDE

Skal I stå flere på standen?

Vigtigt: Upload din reklameinfo

Vi vil gerne reklamere for din messestand i Big Bang appen og på vores website www.bigbangkonferencen.dk. Vi skal i den forbindelse bruge en beskrivelse af din messestand samt et logo og et billede. Derfor skal vi bede dig indsende beskrivelse, logo og billede.

Det skal du uploade via vores reklameformular, som du tilgår via knappen herunder. 

 

Standplan Big Bang 2025

Herunder kan du se årets standplan. Benyt dit standnummer til at se placeringen. I udstilleroversigten kan du se, hvem der ellers har stand på Big Bang 2025. Listen opdateres løbende. 

Fortæl, at du kommer på Big Bang

Nedenfor finder du en png-fil med et e-mail banner, der fortæller, at du er udstiller på Big Bang-konferencen 2024.

Banneret er til fri afbenyttelse.

BB E mail banner Udstiller 2025 1

Vigtige datoer og deadlines

17. januar

Udstillere modtager mail fra teknik@occ.dk med log-in til webshop.

21. februar

DEADLINE FOR: Tilkøb til messestand i webshop, Valg af hyldesektioner, Valg af bord- og stoletype, Bestilling af udsmykning (bannere m.m.) OBS: Er der problemer med at nå denne deadline, så kontakt teknik@occ.dk direkte.

21. februar

DEADLINE FOR: Indsendelse af grafiske filer til udsmykning (bannere m.m.), hvis bestilt gennem Odense Congress Centers webshop.

28. februar

DEADLINE FOR: Upload af standbeskrivelse, logo, præmiedonationer m.m.

11. marts

DEADLINE FOR: Booking af fragt af messegods til og fra konferencen ved ST Messelogistik

19.-20. marts

Afholdelse af Big Bang-konferencen 2025.

Indhold og tilkøb til din messestand

Tilkøb til din messestand

DEADLINE D. 21. FEBRUAR

Som messeudstiller vil du modtage en mail fra teknik@occ.dk med login til Odense Congress Centers webshop. Her kan du se og købe møbler og andet tilbehør til din stand.

Du kan forvente at modtage mail med log-in til webshoppen d. 29. januar.

OBS: Nogle mails udsendt fra Odense Congress Center bliver sorteret fra som spam. Husk derfor at tjekke dit spam-filter.

Du betaler selv for alle tilkøb. Alt bestilt inventar vil stå klar på standen, når du ankommer. Ligeledes skal du blot lade det blive stående på standen, når du forlader den om torsdagen.

OBS: Alle spørgsmål til tilkøbsmuligheder, opbygning af stand og praktik herom, skal henvendes til Projektkoordinator på Odense Congress Center Jane Bang Møller på mail: jbm@occ.dk.

Borde og stole-typer

DEADLINE D. 21. FEBRUAR

Som standard medfølger 1 højbord og 2 barstole til din messestand. Ønsker du at bytte disse ud med 1 alm. cafébord og 2 alm. lave skalstole, eller helt at fravælge møbler på standen, skal dette meldes til sekretariatet på: kontakt@bigbangkonferencen.dk senest d. 16. februar. 

Valg af type, antal og placering af hyldesektioner

DEADLINE D. 21. FEBRUAR

Der medfølger et størrelsesspecifikt antal hyldesektioner til messestanden. Jo større stand, desto flere hyldesektioner. Ovenfor kan du læse, hvor mange hyldesektioner der følger med til de forskellige standstørrelser. 

Som standard består en hyldesektion af 3 skrå hylder og 1 lige hylde nederst som vist på billedet. Alternativt kan du vælge hyldesektioner med 4 lige hylder.

Ønsker du hyldesektion med 4 lige hylder, skal dette meldes til projektkoordinator: Louise Stoholm på lsc@astra.dk, senest d. 21. februar 2025.

Hvis du ikke ønsker at gøre brug af hyldesektionerne eller inventaret inkluderet i din messestand, skal dette ligeledes meldes til Louise Stoholm, lsc@astra.dk, senest d. 21. februar 2025.

Placering af hyldesektioner

DEADLINE D. 21. FEBRUAR

Du kan se standardplaceringen af hyldesektionerne på din messestand via knappen til højre. Ønsker du at ændre placeringerne af dine hyldesektioner, eller helt at fravælge hyldesektioner, skal dette meldes til arrangørerne på mail: kontakt@bigbangkonferencen.dk senest d. 21. februar 2025

Fragt, tariffer og levering med ST Messe Logistik

DEADLINE D. 11. MARTS

Odense Congress Center tilbyder mulighed for fragt af gods både til og fra konferencen. Alt fragt til og fra konferencen skal aftales med Steen Thorvaldsson fra ST Messe Logistik.

KONTAKT ST MESSELOGISTIK: ST Messe Logistik kan kontaktes direkte på: messe@stml.dk / +45 22968183.

Modtagelse af gods

Odense Congress Center er klar til at modtage materiale fra mandag den 17. marts kl. 08.00.

OBS: Gods leveret før 18. marts uden aftale med Steen Thorvaldsen kan blive afvist.

ADRESSERING PÅ GODS: 
Når du sender materiale, er det meget vigtigt, at det er adresseret korrekt:

Odense Congress Center,
Big Bang, Hal A
Ørbækvej 350
DK-5220 Odense SØ
Dit firmanavn,
Dit standnr.
Kontaktperson, samt telefonnummer på kontaktpersonen. 

Andre services

ST Messe Logistik tilbyder også følgende services:

  • Transport til og fra Big Bang 2025 (bestil senest d. 11. marts)
  • Af- og pålæsning m./truck 
  • Modtagelser af øvrigt gods til Big Bang 2025
  • Opbevaring af tom emballage
  • Mandskabsassistance
  • Vareforsikring
Datoer og deadlines for ST Messelogistik
  • Booking af transport til og fra messen: SENEST 11. MARTS 2024 Kl. 16.00
  • Afhentning af messegods med levering samme dag: FREDAG D. 14. MARTS OG MANDAG D. 17. MARTS
  • Returkørsel fra messen: FREDAG D. 21. MARTS OG MANDAG D. 24. MARTS (andre datoer kan aftales) 

Opsætning og Teknisk Service

Du kan opsætte din messestand i følgende tidsrum:

  • Tirsdag d. 18. marts kl. 12.00 – 20.00
  • Onsdag d. 19. marts kl. 07.00 – 10.30 (kun gods, som kan komme ind ad almindelig dobbeltdør)

I tidsrummene for opstillingen vil der være åbent i Odense Congress Centers service center for udstillere: Teknisk Service. Her kan du finde gratis kaffe og kildevand samt salg af sodavand og snacks. I Teknisk Service kan du købe diverse varer, som du skulle have glemt, og det er også muligt at printe mod betaling. Du kan også henvende dig til Teknisk Service, hvis du har spørgsmål angående dine tilkøb og lignende. Teknisk Service ligger i gangen mellem Hal A og Hal C.

Åbningstider for Teknisk Service 
Tirsdag d. 18. marts:  12.00 – 18.00
Onsdag d. 19. marts:  07.00 – 18.00
Torsdag d. 20. marts:  08.00 – 17.00

Af- og pålæsning

Nedenfor finder du et kort over kørsel til og fra Odense Congress Center samt af- og pålæsning med stort og almindelig gods.
Hvis du kommer med stort gods, som ikke kan være på en palle, skal du benytte porten.

OBS: Port A kan KUN benyttes tirsdag d. 18. marts kl. 12.00 – 20.00

Ankomst og parkering

Der er 1.900 gratis parkeringspladser ved Odense Congress Center samt 26 ladere til elbiler. Se parkeringsoversigt på kortet “Kørsels- og parkeringsvejledning”. 

Praktiske oplysninger

Konkurrence og præmiedonationer

Igen i år laver vi en konkurrence på årets Big Bang-konference, hvor præmierne bliver sponsoreret af messen og værkstederne. Derfor vil vi spørge dig, om I har lyst til at donere en eller flere præmier? Antal og størrelse er underordnet, og alt er velkomment.

Hvis I har lyst til det, og du ikke allerede har udfyldt info om din præmie i reklameformularen, skal du skrive til Nina Scheel på nsl@astra.dk og oplyse, hvad I gerne vil donere – og medsend gerne et billede. 

Jeres logo samt billede af præmien vil komme på vores hjemmeside og app, samt på slides under aftenarrangementet, hvor vinderne offentliggøres.

Regler og retningslinjer

Vi beder dig venligst læse regler og retningslinjer for messedeltagelse i Odense Congress Center her.

Nedtagning

Nedtagning sker: 

Torsdag d. 20. marts fra kl. 15.00 – 22.00

Teknisk service er åbent fra 08.00 – 17.00

Det er muligt at arrangere fragt. Dette skal aftales inden konferencen med Steen Thorvaldsson fra ST Messe Logistik. Læs mere om fragt og booking under “Fragt, levering og tariffer med ST Messelogistik” længere oppe på siden.

Det er vigtigt, at du fjerner alle dine medbragte ting fra standen, også affald. Det eneste, som skal blive på standen, er alt Odense Congress Centers inventar, og hvis du har tilkøbt inventar igennem Odense Congress Center.

Tilmelding af gratis gæster til messestanden

Hvis du skal have kolleger med på standen, som ikke ønsker noget forplejning, ikke vil deltage i oplæg/workshops og ikke vil se keynote-oplæg, behøver du ikke købe konferencedeltagelse til dem. I stedet kan de blive tilmeldt som gæster.

Deltagelse som gæst er gratis, og du tilmelder en gæst ved at skrive en mail til kontakt@bigbangkonferencen.dk med navn og kontaktopysninger på den person, der skal tilmeldes som gæst.

Gæsten skal tjekke ind i konferencedesken, hvor vedkommende vil få udleveret et gæstepas, som skal bæres synligt under hele besøget på konferencen. Med gæstepas har man ikke adgang til forplejningsstationer eller oplæg, og derfor er det en god idé at have en madpakke med, da det ikke er muligt at købe mad på Odense Congress Center.

Kontakt

Ved tekniske spørgsmål, tilkøb og opbygning:

Jane Bang Møller, Projektkoordinator, Odense Congress Center:jbm@occ.dk, +45 21241179

Ved spørgsmål om fragt og levering:

Steen Thorvaldsson, ST Messe Logistik: messe@stml.dk / +45 22968183

Ved spørgsmål ang. Big Bang, tilmelding, standplaner mm.:

Louise Stoholm, Koordinator, Big Bang: lsc@astra.dk, +45 2459 4454

Ved oplysninger om præmiedonationer, billeder af stand, standbeskrivelser m.m:

Nina Scheel, Konferencemedhjælper, Big Bang: nsl@astra.dk

Tidligere udstillere

Få svar på dine spørgsmål

Find svar herunder eller Kontakt Big Bang-sekretariatet

kontakt@bigbangkonferencen.dk
+45 24 59 44 54

På Big Bang-konferencen deltager lærere, undervisere, formidlere, kommunale naturfagskoordinatorer, skoleledere, erhvervsfolk og andre naturfagsinteresserede fra hele Danmark. 
Der er deltagere fra alle uddannelsesniveauer, helt fra dagtilbud til gymnasier, EUD, professionsuddannelser og efter- og videreuddannelser. 

Der er flest deltagere fra grundskoleniveau, men stadigt flere deltagere fra både dagtilbud, gymnasier m.v. strømmer til hvert år. 

Ja, det er muligt at tilkøbe ekstra inventar til din messestand gennem Odense Congress Centers webshop. 
Du får adgang til webshoppen gennem en mail med log-in, som bliver tilsendt messeudstillerne fra Odense Congress Center, ca. 2. måneder før konferencen.

Du betaler selv for alle tilkøb. Alt bestilt inventar vil stå klar på standen, når du ankommer.
Ligeledes skal du blot lade det blive stående på standen, når du forlader den om torsdagen.

Mangler du småt inventar eller udstyr på dagen, som fx. forlængerledninger el. lign., kan det købes i Teknisk Service i Vandrehal 2.  

Vær opmærksom på deadlines på tilkøb

OBS: Nogle mails udsendt fra Odense Congress Center bliver sorteret fra som spam. Husk
derfor at tjekke dit spam-filter.

OBS: Det er ikke er muligt at tilkøbe eller medbringe standvægge til 6 kvm. stande. 

Ja, messeudstillere kan medbringe eget inventar og kan også vælge at få det leveret direkte til standen før konferencen. Læs mere om fragt og logistik under ‘Hvordan foregår fragt til og fra konferencen?’. 

OBS: Husk at det ikke er muligt for 6 kvm. stande samt Værksteder at tilkøbe eller medbringe standvægge. 

Skal I stå flere personer på messestanden, skal der tilkøbes ‘Ekstra udstiller’-billetter. Det kan du gøre her:

Køb ‘Ekstra udstiller’-billet

Der medfølger 1 billet til konferencen i købet af en messestand. 

I messehallen (Hal A) på Big Bang-konferencen blander vi kommercielle messestande med interagerende ‘Værksteder’.

  • Messestande må sælge og promovere kommercielt materiale, og har ingen begrænsninger ift. opsætning og tilkøb. Messestande betaler en kvadratmeterpris og kan tilkøbe lounge-placering.  
  • Værkstederikke have et kommercielt sigte, og skal kunne tilbyde deltagerne at afprøve aktiviteter og materialer, som de efterfølgende gratis kan tilgå. 
    Værksteder ansøger om deltagelse og får tildelt et bart areal på gulvet i messehallen uden standvægge, samt et bord og 2 stole gratis. Værksteder må ikke tilkøbe eller medbringe egne standvægge. 

Med i prisen på din messestand følger 1 billet til deltagelse på begge konferencedage, inkl. fuld forplejning og aftenarrangement med 3-retters menu onsdag aften. 
Skal I stå flere personer på messestanden, skal der tilkøbes ‘Ekstra udstiller’-billetter. Det kan du gøre her:

Køb ‘Ekstra udstiller’-billet

Med i prisen på din messestand følger 1 billet til deltagelse på begge konferencedage, inkl. fuld forplejning og aftenarrangement med 3-retters menu onsdag aften. 

Vigtigt: Messeudstillere står selv for booking og betaling af eventuel overnatning under konferencen. Big Bang-konferencen har fordelsaftaler med en række hoteller i Odense og omegn. Læs mere om dem og booking under ‘Praktisk info’ – ‘Overnatning’. 

Du kan opsætte din messestand i følgende tidsrum: 

  • Tirsdag d. 18. marts kl. 12.00 – 20.00
  • Onsdag d. 19. marts kl. 07.00 – 10.30
    (Kun gods der kan komme ind ad almindelig dobbeltdør) 

 

Du må nedtage din messestand i følgende tidsrum:

  • Torsdag d. 20. marts kl. 15.00 – 22.00
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content