Gå til hovedindhold

Oplæg

Med udgangspunkt i en praksisnær- og handlingsorienteret didaktisk tilgang til undervisning, præsenteres du for eksempler på, hvordan vi kan understøtte elevernes grønne (ud)dannelse, og hvordan der kan bygges bro mellem skolens naturfagsundervisning og de mange praksisnære Åben Skole undervisningstilbud, der findes over hele landet.

Workshoppen faciliteres af partnerskabet bag programmet Den Grønne Rygrad; CONCITO´s Klimaambassade og Haver til Maver v. projektchef Synnøve Kjærland og have- og madformidler Amalie Dynnes Ørsted.

Klima– og ressourceudfordringen er et af vores samfunds største globale udfordringer. Flere og flere børn samt unge er optaget af, at vi, som samfund, tager udfordringen alvorligt samtidig med, at der skrides til handling. Det er de voksnes ansvar, men det er også vores samfunds ansvar, at vores uddannelsessystem er gearet til at klæde børn og unge på med de faglige, tekniske, innovative, kreative og personlige kompetencer, der er nødvendige for at navigere og handle i det 21. århundrede. 

Oplægsholder(e)

Synnøve Kjærland, projektchef i CONCITO's Klimaambassade
Amalie Dynnes Ørsted, madformidler i Haver til Maver

Hvornår

Torsdag, marts 19, 2020 - 13:00 til 13:45

Hvor

Lavvu

Målgruppe

Grundskole
Læreruddannelsen