Gå til hovedindhold

Oplæg

Kom og hør, hvordan 46 skolers forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning baner vej for en ny faglighed. Fagligheden skal ruste eleverne til at deltage som aktive, kritiske og demokratiske borgere i et digitaliseret samfund, hvor teknologi spiller en stadig større rolle.

Teknologiforståelse, som selvstændig faglighed, forener humanistiske, kreative og datalogiske fagfelter med henblik på at danne og uddanne eleverne til at kunne undersøge og forstå menneskers brug af digital teknologi.

Tekforsøget undersøger over en treårig periode teknologiforståelse, som enten et selvstændigt fag eller som en faglighed integreret i udvalgte eksisterende fag: Dansk, matematik, billedkunst, natur/teknologi, håndværk og design, samfundsfag og fysik/kemi.

Oplægget giver en status på Tekforsøgets indsatser og erfaringer. Følg indsatsen på tekforsøget.dk.

 

Oplægsholder(e)

Thomas Bodin, Københavns Professionshøjskole

Hvornår

Onsdag, marts 18, 2020 - 11:15 til 12:00

Hvor

Fyn

Målgruppe

Grundskole
Fysik/kemi
Natur/teknologi
Dansk
Håndværk og design
Matematik
Samfundsfag
Tværfagligt (andre fag)