Stil spørgsmål, der aktiverer eleverne i undervisningen og til prøven

Vil du gerne blive bedre til at stille uddybende spørgsmål og hjælpe dine elever til at demonstrere modellerings- og undersøgelseskompetence?

I forbindelse med naturfagsprøven skal eksaminatoren formulere uddybende spørgsmål til hver elevgruppe, både forud for og undervejs i prøven. Vores undersøgelser viser, at rigtig mange af de spørgsmål eleverne stilles er lukkede og ikke-aktiverende. Det betyder, at elever, der har svært ved at demonstrere undersøgelses- og modelleringskompetence på egen hånd, kun får meget lidt støtte hertil af eksaminators uddybende spørgsmål.

Kom og vær med, når vi i workshoppen arbejder med at omformulere autentiske prøvespørgsmål, så de aktiverer elevernes undersøgelses- og modelleringskompetence. Du vil desuden få en introduktion til en ny model for spørgeteknik (KAS-modellen), udviklet i forbindelse med Naturfagsakademiet NAFA www.nafa.nu

Type:

 
 
 
 
 
 

Workshop

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Nina Troelsgaard Jensen
Københavns Professionshøjskole KP
Mette Sinding Francke
KP
Jesper Heidemann Langhoff,
KP

Målgrupper:

Grundskole 7. – 10. klasse
Læreruddannelsen

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Onsdag 15:20 - 16:00

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

JORDEN

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content