STEM-undervisning gennem artefakter for en styrket matematisk forståelse

Hvordan påvirker artefakter som fx terninger gymnasieelevers forståelse af matematiske koncepter?

Få praksisnære redskaber og en ny faglig forståelse af materialers betydning i undervisningen.
Empiri fra ‘LabSTEM+ projektet’ viser, hvordan forskellige artefakter spiller en central rolle i gymnasieelevers forståelse af matematik i et tværfagligt STEM-forløb. Hør, hvordan menneskelige og ikke-menneskelige aktører (som terninger) interagerer og påvirker elevernes forståelse af matematiske begreber som eksponentiel vækst i en aktivitet, hvor eleverne bruger terninger til at modellere bakterievækst.
Jeg belyser med en ny-materialistisk tilgang, hvordan disse fysiske artefakter bidrager til elevernes læring og din vurdering af elevernes matematiske kompetencer.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Maiken Westen Holm Svendsen
Syddansk Universitet

Målgrupper:

Gymnasiale uddannelser
Grundskole 0. – 10. klasse

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Torsdag 14:00 - 14:40

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

Nyborg

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content