Simuleringer i naturfag: Hvad er det og hvornår skal vi bruge dem?

Simuleringer fylder mere og mere i naturfagsundervisningen, men hvad er simuleringer egentlig og hvilke kompetencer og fagligheder understøtter de?

Simuleringer fylder mere og mere i naturfagsundervisningen – særligt i forbindelse med den nye skriftlige prøve, hvor eleverne skal besvare spørgsmål på baggrund af simuleringer. Men hvordan “læser” eleverne en simulering, og hvordan lærer vi eleverne at “læse” simuleringer? I dette oplæg vil du blive præsenteret for forskellige typer af simuleringer og få et bud på, hvordan man kan arbejde med simuleringer i undervisningen.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Maria Damlund
Hornbæk skole

Målgrupper:

Grundskole 0. – 10. klasse

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Onsdag 11:20 - 12:00

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

JUPITER

 
 
 
 
 
Skip to content