Problemløsning og innovation på museet uden klimaangst!

Få inspiration til legende tilgange til opfindsomhed, kreative processer og teknologiforståelse, når eleverne designer en opfindelse på museet.

Skal børnene redde kloden? Det skal de måske – engang. Først skal de lege og have det sjovt og derigennem øve sig i opfindsomhed, kreative processer og iterative metoder. Det lærer vi eleverne i det design/teknologiforståelses-forløb, du afprøver i denne workshop. I stedet for at fokusere på store spørgsmål, som er svære at relatere til, bruger vi humor og hverdagsnære udfordringer. Eleverne skal skabe en opfindelse til et kæledyr med udfordringer: den overvægtige skildpadde, den gigtplagede slange eller salamanderen med separationsangst. Danmarks Tekniske Museum har mange udstillede opfindelser, som eleverne finder inspiration i. Fx vandskålen til hunden med lange ører eller legetøjet til katten, der hader at være alene hjemme.

Type:

 
 
 
 
 
 

Workshop

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Birgitta Præstholm
Danmarks Tekniske Museum

Målgrupper:

Grundskole 7. – 10. klasse
Grundskole 0. – 10. klasse

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Onsdag 14:20 - 15:00

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

JORDEN

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content