Ny lærer – ressourcer og udfordringer i undersøgelsesbaseret undervisning?

Hør, hvordan du som kollega og mentor kan støtte nye naturfagslærere i at bringe deres kompetencer i spil til gavn for den nye lærer selv og skolen.

Brænder du for at gøre overgangen til job nemmere for nye lærere? Naturfagsakademiet NAFA har undersøgt nye naturfagslæreres oplevelse af overgangen til praksis og hvilke udfordringer, de oplever. I dette oplæg kan du blive klogere på nye læreres udfordringer og få inspiration til, hvad der er vigtigt i både mentorrollen og lærerstartsforløb, som gør nye naturfagslærere klar til hverdagen i skolen. Der er særligt fokus på udfordringer knyttet til den praktiske del af naturfagene, og hvordan man kan støtte lærerne i at oparbejde rutine og erfaringsmæssig ballast omkring undersøgende arbejde. Kom og tag del i samtalen om, hvordan du er en god mentor, og hvordan din skole kan støtte nye lærere i at komme godt i gang med undersøgende naturfagsundervisning og bringe deres kompetencer i spil.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Maiken Rahbek Thyssen
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Pernille Ulla Andersen
VIA

Målgrupper:

Grundskole 0. – 10. klasse
Læreruddannelsen

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Onsdag 11:20 - 12:00

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

Nyborg

 
 
 
 
 
Skip to content