Når eleven bliver læreren

Hvad får ældre elever ud af at indtage en underviserrolle, og hvordan kan man bedst facilitere det? Hør om Videnskabsklubbens erfaringer

Hvad sker der, når vi drejer undervisningssituationen 180 grader og beder eleven om at indtage underviserrollen? Kom og hør, hvordan vi i Videnskabsklubben arbejder med at skabe rammerne for, at ældre elever kan indtage underviserrollen, så de lykkes med det. De ældre elever beskriver selv, at de lærer bedst, når de skal lære fra sig – og deres lærere beskriver, hvordan eleverne opnår større naturfaglig selvsikkerhed og har mod på mere, også i præsentations- og eksamenssammenhæng. Men det er ikke kun de ældre elever, der opnår fordele ved undervisningsmetoden; de yngre elever får mulighed for at spejle sig i opnåelige rollemodeller og interessen for naturvidenskaben vokser.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Tilde Voigt Hansen
Videnskabsklubben
Lisbeth Dyhr Frandsen
Videnskabsklubben

Målgrupper:

Grundskole 0. – 10. klasse
Gymnasiale uddannelser

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Onsdag 12:20 - 13:00

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

Lokale 7+8

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content