Modelbegrebet i STEM-undervisningen

Hvordan er undervisning med til at belyse forskelle og ligheder i naturfaglige modeller? Få indblik i teori, praksis og tværfaglige aktiviteter!

Modelbegrebet forstås forskelligt inden for gymnasiets naturvidenskabelige fag og matematik og anvendes på forskellig vis efter formål og kontekst. Hør, hvordan matematik i naturvidenskabelige modeller bidrager med en øget forståelse for modellernes forskelle, anvendelser, formål og muligheder. Vi byder på teoretiske perspektiver, erfaringer fra praksis og eksempler på konkrete tværfaglige undervisningsaktiviteter, som understøtter dit arbejde med modeller.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Mathilde Kjær Pedersen
Københavns Universitet
Maria Kirstine Østergaaard
DPU, Aarhus Universitet

Målgrupper:

Gymnasiale uddannelser

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Torsdag 14:00 - 14:40

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

Lokale 13+14

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content