Makerspaces og FabLabs rammer for lærernes uformelle læring

Makerspace og FabLab er steder, hvor elever lærer kreativitet, innovation og teknologiforståelse. Men er de også en ramme for læreres uformelle læring?

Hvor har lærere mulighed for at forbedre deres kompetencer i STEM-fagene i en tid, hvor mange skoler er pressede økonomisk og derfor ikke har mulighed for at sende deres lærere på kurser?  Jeg præsenterer vigtige pointer og svar på, hvordan makerspace og FabLab-tilbudene understøtter og påvirker læreres kapacitet for udvikling af STEM-kompetencer med afsæt i mit speciale ‘Uformel udvikling af lærernes STEM-kompetencer i MakerSpace- og FabLab-lignende åbenskoletilbud’. Jeg fokuserer på de kompetencer, lærere opnår i uformelle rammer, betydningen af samspillet med elever, formidlerens rolle i sidemandsoplæring og potentialet for skolens kapacitet for udvikling af STEM-området. Vi drøfter kort, hvordan denne viden kan gøre en forskel i undervisningen eller på skolen.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Kerstin Book
UCL – Erhvervsakademi & Professionshøjskole

Målgrupper:

Grundskole 0. – 10. klasse
Kommunale naturfagskoordinatorer

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Torsdag 12:00 - 12:40

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

URANUS

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content