Integration af fagene i STEM: Erfaringer fra ‘LabSTEM projektet’

Hvordan integrerer vi science og matematik i STEM-forløb? Vi viser cases fra LabSTEM-projektet med fokus på forskellige integrationstilgange.

Få svar på, hvordan vi bedst integrerer naturvidenskabelige fag og matematik i tværfaglige undervisningsforløb i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Vi tager udgangspunkt i erfaringer fra ‘LabSTEM(+) projektet’, hvor lærere arbejder med at skabe meningsfulde og relevante STEM-forløb. Vi præsenterer konkrete eksempler på integrerede STEM-aktiviteter, og vi lægger vægt på, hvordan lærerne i projektet formår at forbinde fagene på en måde, der styrker både fagligheden og de tværfaglige kompetencer. Du får praktiske ideer og metoder, som du kan anvende direkte i undervisningen for at fremme tværfagligt samarbejde og læring i STEM-fagene.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Dorte Moeskær Larsen
Syddansk Universitet / Forskningscenter for naturvidenskabelig formidling (FNUG)

Målgrupper:

Gymnasiale uddannelser
Grundskole 0. – 10. klasse

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Torsdag 11:00 - 11:40

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

Nyborg

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content