En kropslig tilgang til STEM

Hvordan kan en kropslig tilgang til læring opfattes og indtænkes i planlægning af STEM-undervisning i grundskolen?

I dette oplæg dykker vi ned i et casestudie, der undersøger grundskolelæreres opfattelser og anvendelser af Embodied Cognition som didaktisk tilgang til STEM-undervisning. Studiet viser, at lærerne oplever større læringsudbytte, når elevernes kroppe integreres, hvilket især kommer til udtryk gennem øget motivation, forbedret hukommelse og styrkede sanseoplevelser. Vi præsenterer dig for et konkret værktøj, der understøtter planlægningen af kropsligt orienteret STEM-undervisning, og vi giver dig indblik i centrale perspektiver fra Embodied Cognition.

Type:

 
 
 
 
 
 

Oplæg

 
 
 
 
 
 
 
 

Oplægsholdere:

Mette Elsnab Olesen
Københavns Universitet

Målgrupper:

Grundskole 0. – 10. klasse
Kommunale naturfagskoordinatorer

Tidspunkt:

 
 
 
 
 

Torsdag 10:00 - 10:40

 
 
 
 
 

Lokale:

 
 
 
 
 

JORDEN

 
 
 
 
 
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content