Gå til hovedindhold

Oplæg

Mange elever glemmer hurtigt det, der er arbejdet med. Bl.a. fordi antallet af læringsmål er stort i forhold til den tildelte undervisningstid. I en tid med let tilgængelig information kan man fristes til at tro, at det ikke gør så meget. Men det gør det - jo mere du husker og ved, jo lettere kan du tilegne dig ny viden. En løsning kan være systematisk brug af hukommelsesfremmende studieteknikker, som modvirker glemselskurven: testeffekt, fordelingseffekt, generativ læring og udvidet indkodning/mnemoteknik. Få gode eksempler på mnemoteknik, der både kan bruges af elever og lærere!

Oplægsholder(e)

Jan Ivan Hansen, cand.scient. kemi-biologi, Herlufsholm Skole

Hvornår

Onsdag, april 3, 2019 - 13:00 til 13:45

Hvor

Nyborg

Målgruppe

Grundskole
Gymnasiale uddannelser
Læreruddannelsen
Anden videregående uddannelse