Gå til hovedindhold

Oplæg

I et udviklingsprojekt om STEAM på UCN-læreruddannelsen, har vi i samarbejde med praksis undersøgt, dels hvordan faglighed og engineeringproces spiller sammen i elevarbejdet, dels art-dimensionen i et STEAM-forløb i grundskolen. Vi har observeret, hvordan art tilfører kreativitet og æstetik samt materialekendskab flere steder i processen, og at STEAM kan give fagene en ny dimension i form af relevans, mening og motivation for eleverne gennem en undersøgende tilgang. Vi foreslår desuden, at man kan udvikle elevernes matematik- og naturfaglighed ved at indføre faglige loops i STEAM-forløb.

Oplægsholder(e)

Niels Anders Illemann Petersen, UCN Læreruddannelsen
Marianne Hald, UCN Læreruddannelsen
Flemming Ejdrup, UCN Læreruddannelsen

Hvornår

Torsdag, marts 19, 2020 - 14:00 til 14:45

Hvor

Lokale 26

Målgruppe

Grundskole
Læreruddannelsen