Gå til hovedindhold

Her kan du se præsentationerne fra Big Bang-konferencen 2017. 

OBS: Vi har desværre ikke modtaget alle præsentationer endnu, vi opdaterer derfor løbende siden. 

Keynote:

- Jens Dolin: PDF iconNaturfagsdidaktik i Danmark de seneste 40 år.pdf

Spor 1:

- 117 ideer til skriftlighed i naturvidenskab: PDF icon117 idéer til skriftligt arbejde.pdf PDF iconIdéer til skriftligt arbejde i naturfagene.pdf

- Erfaringer fra 60 lektionsstudier: FilSpor 1. Erfaringer fra 60 lektionsstudier.pptx

Spor 2:

- Nyt fra rummet: PDF iconSpor 2. Nyt fra rummet.pdf

- I rummet til den fællesfaglige naturfagsprøve: PDF iconSpor 2. I rummet til den fællesfaglige naturfagsprøve.pdf

- Bliv dus med dit mikroskop: FilDus med dit mikroskop BB2017.pptx PDF iconCeller og mikroskopi.pdf PDF iconCentrering af lyset og tips til brug.pdf PDF iconHvordan fikser jeg mit mikroskop.pdf PDF iconStereoluppen.pdf

- Det nye Testoteket:FilSpor 2. Det nye Testoteket.pptx

- Festival og fællesfaglige fokusområder: FilSpor 2. Festival og fællesfaglige fokusområder.pptx

- Hjælp til udvikling af Naturvidenskabsfestival 2017: FilSpor 2. Hjælp til udvikling af Naturvidenskabsfestival 2017.pptx

- Schmidt-teleskopet i undervisningen: PDF iconSpor 2. Schmidt- teleskopet i undervisningen.pdf

- Tag verdensrummet med ind i klasseværelset: PDF iconSpor 2. Tag verdensrummet med ind i klasseværelset.pdf

- Årets Masseeksperiment 2017: FilSpor 2. Årets Masseeksperiment 2017.pptx

Spor 3:

- Køn og inklusion i naturfagsundervisning: FilSpor 3. Køn og inklusion i naturfagsundervisning.pptx

- Hvilke veje skal vi gå med den professionelle udvikling?: PDF iconBB2017-Krogh-HvilkeVeje-Oplæg.pdfPDF iconBB2017-Krogh-HvilkeVeje-Diskussionsark.pdf

- IT-dannelse på Køge Gymnasium: PDF iconSpor 3. IT-dannelse på Køge Gymnasium.PDF

- Kollegasparring som kompetenceudvikling: FilSpor 3. Kollegasparring som kompetenceudvikling.pptx

- Brug af lektionsstudier til kompetenceløft: FilSpor 3. Brug af lektionsstudier til kompetenceløft.pptx

Spor 4:

- Flyvning som emne til undervisningsdifferentiering: FilFlyvning som emne til undervisningsdifferentiering.pptxPDF iconA little balsa glider with a good yield.pdfFilGode råd til konstruktion og stabilitet.pptxPDF iconOpdrift og vindmodstand på et vingeprofil.pdfPDF iconopgaver til flyvecamp.pdf

- Talentfulde elever i praksis: FilSpor 4. Talentfulde elever i praksis.pptx

- Vil du se god ud, eller vil du blive bedre? Mindset i teori og praksis: PDF iconSpor 4. Vil du se god ud, eller vil du blive bedre? Mindset i teori og praksis.pdf

Spor 5: 

- Den grønne revolution - alger kan redde liv: PDF iconspor_5._den_groenne_revolution_-_alger_kan_redde_liv.pdf

- Haver til Maver - på mange måder: FilSpor 5. Haver til Maver - på mange måder.pptx

- Tang - en bæredygtig ressource: PDF iconSpor 5. Tang - en bæredygtig ressource.pdf

- Det kribler og krabler - i indskolingen!: PDF iconInfoark om Krible Krable.pdf PDF iconKrible Krable er.pdf PDF iconKrible Krable for dig.pdf PDF iconKrible Krable i indskolingen.pdf PDF iconKrible Krable i skolen.pdf  PDF iconKrible Krable tværfagligt.pdf PDF iconMere Krible Krable.pdf PDF iconMålgruppen er.pdf PDF iconPasningsvejledning melorm.pdf PDF iconKrible Krable insektsuger A4_print.pdf PDF iconKribleKrable plakat - Smådyr i ferskvand A4.pdf PDF iconKribleKrable plakat - Smådyr i saltvand A4.pdf PDF iconKribleKrable plakat - Smådyr på land A4.pdf

- Bæredygtig fremtid - læremiddel til natur/teknologi: PDF iconSpor 5. Bæredygtig fremtid - læremiddel til natur:teknologi.pdf

- Schools for Resilience - bæredygtighed i udskolingen: PDF iconSpor 5. Schools for Resilience - bæredygtighed i udskolingen.pdf

Spor 6: 

- Elever løser virksomhedsproblemer: PDF iconSpor 6. Elever løser virksomhedsproblemer.pdf

- Marsrobotterne kommer!: PDF iconSpor 6. Marsrobotterne kommer.pdf

- Innovationskompetencer i folkeskolen: Filklimazirkus didaktisk grundlag (3).pptx PDF iconInnovation in an open school master.pdf

- Min nye robot - til leg og læring: PDF iconOplæg Big Bang, Min nye robot - til leg og læring.pdf

Spor 7:

- Den innovative åbne skole: FilSpor 7. Den innovative åbne skole.pptx

- Den fælles prøve med "Klog på Naturfag": FilSpor 7. Den fælles prøve med %22Klog på Naturfag%22.pptx

- Den nye naturfagsprøve - en model til undervisningen: PDF iconSpor 7. Den nye naturfagsprøve - en model til undervisningen.pdf

- Erfaringer med tværprofessionelt samarbejde: FilSpor 7. Erfaringer med tværprofessionelt samarbejde.pptx

- Godt begyndt er halvt fuldendt: FilSpor 7. Godt begyndt er halvt fuldendt.pptx

- Hvad kom først - hønen eller ægget?: Office presentation iconSpor 7. Hvad kom først - hønen eller ægget?.ppt

- Tværfaglighed i folkeskolen - hvorfor og hvor?: PDF iconSpor 7. Tværfaglighed i folkeskolen - hvorfor og hvor?.pdf

Spor 8:

- ASIM-missionen følger i Andreas Mogensens fodspor: FilSpor 8. ASIM-missionen følger i Andreas Mogensens fodspor.pptx

- Etnobotanik, smartphones og kampen mod illegal tømmerhugst: PDF iconEtnobotanik smartphones og illegal tømmerhugst.pdf 

Video

- Plastikalderen smuldrer: PDF iconSpor 8. Plastikalderen smuldrer.pdf

Spor 9:

- Kodning - hvordan kommer man i gang?: PDF iconSpor 9. Kodning - hvordan kommer man i gang?.pdf

- Den undersøgende dimension i naturfagsundervisningen: PDF iconSpor 9. Den undersøgende dimension i naturfagsundervisningen.pdf

- IBSE-læring er vejen ind i naturfagene: FilSpor 9. IBSE-læring er vejen ind i naturfagene.docx

- Naturfagsmaraton til 5. og 6. klasse: FilSpor 9. Naturfagsmaraton til 5. og 6. klasse.pptx

- Unge Forskere og naturvidenskabelig arbejdsmetode: FilSpor 9. Unge Forskere og naturvidenskabelig arbejdsmetode.pptx

- Vurdér naturfaglig kompetence: PDF icon3210 Vurder naturfaglig kompetence Big Bang.pdfPDF icon3210 Vurder natfag komp ark til borde.pdfPDF iconVurderingsskema til prøvesituationen.pdf